Redaktion og opdatering af indholdet på denstoredanske.dk er indstillet pr. 24. august 2017. Artikler og andet indhold er tilgængeligt i den form, der var gældende ved redaktionens afslutning.

  • Artiklens indhold er godkendt af redaktionen

branding

Oprindelig forfatter FSte

branding, et firmas måde at gøre et varemærke (brand) kendt på, fx ved at skabe et særligt symbol, logo, for det.

At brande er et modeord, en trend i tiden, og kan også gælde casting, styling, livsstilsanalyse og spindoktorering omkring fx en politiker, et politisk parti, en mediebegivenhed eller -person. Det engelske ord betyder “at brændemærke” kvæg, overført: at give varemærkenavn eller salgsmæssig “identitet”. reklame, varemærke, logo.

Litt.: Livstegn. Encyklopædi Semiotik. Dk, red. T. Thellefsen og B. Sørensen, 2007.

Annonce

Referér til denne tekst ved at skrive:
Finn Stefánsson: branding i Symbolleksikon, 2009, Gyldendal. Hentet 13. december 2017 fra http://denstoredanske.dk/index.php?sideId=425743

Artiklen branding er en del af Symbolleksikon; en bog med ca. 1400 opslag på over 600 sider. Læs mere om bogen på gyldendal.dk