Pay-per-view, (eng. 'betaling pr. visning'), tv-service, hvor forbrugeren vælger en bestemt udsendelse og kun betaler for den. Systemet er baseret på en tv-dekoderboks i hjemmet, hvor forbrugeren via telefonnettet bestiller udsendelsen, hvorefter afsenderen elektronisk informerer boksen, så udsendelsen dekodes, når den sendes. Med digital teknik kan sendes mange forskellige kanaler med forskellige udsendelser og starttider, som modtageren kan vælge imellem. Pay-per-view indførtes i USA omkring 1990 og i Danmark i 1998. Systemet benyttes bl.a. til nye film, som vises 1/2-1 år efter biografpremieren, dvs. samtidig med videopremieren og før sending via abonnement-tv. De mest populære udsendelser har hidtil været pornofilm og store sportsbegivenheder, især boksning. Systemet er et trin på vejen til video-on-demand ('program efter ønske'), der også kan afløse videoudlejning og abonnements-tv, idet man hjemme kan vælge mellem hundredvis af titler, når som helst man ønsker det.