Redaktion og opdatering af indholdet på denstoredanske.dk er indstillet pr. 24. august 2017. Artikler og andet indhold er tilgængeligt i den form, der var gældende ved redaktionens afslutning.

  • Artiklens indhold er godkendt af redaktionen

Tunesien - massemedier

Oprindelig forfatter KeJe Seneste forfatter Redaktionen

I Tunesien udkommer en halv snes dagblade. Medierne er kontrolleret af regeringen; partiet RCD udgiver dagbladet Al-Horria (Frihed) på arabisk og Le Renouveau på fransk. Andre større dagblade er regeringsorganet La Presse de Tunisie og det privatejede Assabah (Morgen). Siden 1972 har man kunnet modtage tv over hele landet. Det statslige radio og tv, ERTT, driver to tv-kanaler og flere radiostationer. Radio er grundlagt i 1938, tv i 1957. I begyndelsen af 2000-t. begyndte private radio og tv-stationer at sende, bl.a Hannibal TV. Radio og tv er befolkningens vigtigste informationskilder, hvert andet tunesisk hjem har adgang til satellit-tv via parabol, og internet er meget udbredt efter regionale forhold. Se også arabisk presse.

Læs mere om Tunesien.

Annonce

Referér til denne tekst ved at skrive:
Ketty Jensen: Tunesien - massemedier i Den Store Danske, Gyldendal. Hentet 24. oktober 2019 fra http://denstoredanske.dk/index.php?sideId=175110