Bæredygtig kommunikation, kommunikation, hvor der er balance mellem det, en virksomhed faktisk gør, og hvad den kommunikerer til sine interessenter fra en social, miljømæssig og økonomisk synsvinkel.

Bæredygtig kommunikation er ikke blot formidling af budskaber om virksomhedens forretningsmæssige initiativer på det bæredygtige område, men indbefatter også om at kommunikationen i sig selv skal være bæredygtig.

Principperne for bæredygtig kommunikation diskuteres bl.a. af forfatterne Karin M. Laljani og Lars Ludvigsen i Bæredygtig kommunikation (2009), hvor de argumenterer for, at bæredygtig kommunikation bl.a. skal være både etisk, transparent, profitskabende og original. Se også kommunikationsvask og greenwash.

Kommentarer

Kommentarer til artiklen bliver synlige for alle. Undlad at skrive følsomme oplysninger, for eksempel sundhedsoplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer, når de kan.

Du skal være logget ind for at kommentere.

eller registrer dig