Redaktion og opdatering af indholdet på denstoredanske.dk er indstillet pr. 24. august 2017. Artikler og andet indhold er tilgængeligt i den form, der var gældende ved redaktionens afslutning.

  • Artiklens indhold er godkendt af redaktionen

eksport marketing

Oprindelig forfatter JeSt Seneste forfatter Redaktionen

eksport marketing, eksportmarkedsføring, international markedsføring, internationalt orienterede aktiviteter, som indebærer, at en erhvervsvirksomhed fremstiller et produkt eller en serviceydelse i sit hjemland og fysisk distribuerer og markedsfører produktet i et eller flere eksportlande. Eksport marketing adskiller sig principielt ikke fra markedsføring rettet mod hjemmemarkedet, men er i praksis mere kompliceret, bl.a. pga. den større fysiske afstand til markedet og kulturelle barrierer. Gennemførelsen af eksport marketing-aktiviteter kræver derfor en indgående forståelse for de vilkår og betingelser, som den internationale samhandel indebærer, samt en indsigt i det økonomiske, politiske og kulturelle miljø, som hersker på de forskellige eksportmarkeder.

Annonce

Referér til denne tekst ved at skrive:
Jesper Strandskov: eksport marketing i Den Store Danske, Gyldendal. Hentet 13. december 2019 fra http://denstoredanske.dk/index.php?sideId=69235